Sidor

söndag 27 november 2016

Novemberutmaningen 21-27

Ännu en vecka med Bittes novemberutmaning har gått. Här är mina svar:

Del 21. Lite snabbisar, korta svar!  
En julafton ska vara lugn och julmysig med nära och kära. 
Man måste äta något man tycker om. 
Man måste lyssna på varandra. Julen känns som en bra tid att "komma ikapp" med snack man inte hinner i vardagen. 
Kalle Anka kommer stå på på tv:n på julafton. Om någon kollar är en annan fråga. ;) 
Tomten kommer strax efter julkvällsmaten. 
En grön jul är förmodligen något vi får vänja oss vid, tyvärr. När det grön jul som i miljötänk, tycker jag en grön jul borde få ta större plats. 
Strumpor är till för att värma fötterna när man är ute. Hemma har jag sällan strumpor på mig. 
 
Del 22. När dansas julen ut?
När granen barrar eller framåt tjugondedag knut.

Del 23. Förutom käre gamle Arne som julvärd i SVT, vem tycker du har varit bäst?
Jag tittar inte så mycket på tv på julafton, så jag har svårt att svara på den frågan...
 
Del 24. En månad kvar till jul, vad gör du om exakt en månad kl 10:00?
Jag vet inte riktigt, vi ruckar på traditionerna i år. Kanske blir det julfika hemma hos mig och mannen med min familj kl. 10.

Del 25. Skriver du julrim på paketen?
Det händer, men väldigt sällan.
 
Del 26. Julklapp besvikelsen, vad har du fått som du absolut inte velat ha?
Förmodligen någon ljuslykta som verkar vara de flestas nödlösning. Nödlösningsjulklappar borde inte köpas...

Del 27. Första advent idag, hur firar du den?
Dagen började med att vi tände första ljuset och åt tomtegröt. Sedan bar det av till en väldigt fin adventsgudstjänst i kyrkan med både barn- och vuxenkör. Därefter lite julpyssel och vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar