Sidor

söndag 26 november 2017

Smygjular

Som jag skrivit på instagram firar jag sedan förra året minusadvent. Det vill säga, fyra söndagar innan första advent tände jag fyra ljus, sedan har jag tagit bort ett för varje söndag, och idag tände jag bara ett. Tänk att det snart är adventstid! Det ska bli så mysigt!

Idag tänkte jag visa er lite smygjul här hemma. I fredags bakade jag en mjuk pepparkaka till vännerna som kom på kvällen, och pepparkaksmuffins till min mans mormor och morfar. 



Jag började även pynta lite inför jul. Kuddarna i soffan har fått röda fodral och julgardinerna är uppe i vardagsrummet. I veckan ska jag sätta upp ljusstakar och stjärnor. Längtar!



Tomatplantorna i vardagsrummet blommar fortfarande, och ger oss tomater då och då. I november! Konstigt, men roligt! Både plantan och frukterna har ju juliga färger.


Har ni börjat pynta hemma?

2 kommentarer:

  1. Har låtit julen börja smyga fram här hemma, utebelysningen är framme och plockade fram elljusstakar och stjärnor till fönstren idag. Så mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det mysigt att äntligen få göra det! :)

      Radera