Sidor

fredag 1 september 2017

Min julafton 2016

Första september! Tre månader kvar tills alla julkalendrar och en väldigt mysig månad drar igång! Enligt månadsvisan är det visserligen fortfarande sommar (juli, augusti och september, härlig sommar är det då), och förra året hade vi sommar långt in i den här månaden. Men visst känns det ändå mer som en höstmånad? Oavsett vad drar många julbloggar igång just idag, och så även jag!

Efter tre julfirande och ett födelsedagskalas på bara några dagar förra året blev jag rätt trött, och trött på julen. Därför fick mitt bloggande ett abrupt slut några dagar innan jul. Därför tänkte jag, så här i början av bloggsäsongen, visa er några bilder från min jul 2016!

Julafton började med grötfrukost och det sista avsnittet av julkalendern framför den fina julgranen. På förmiddagen kom mina föräldrar, min syster och mormor till mig och min man. För första gången i mitt 23-åriga liv firade vi inte julafton tillsammans hos mamma och pappa! Vi fikade lussebullar och pepparkakskladdkaka.

Julaftons eftermiddag och kväll spenderades hos svärmor och hennes man, tillsammans med min mans bror, moster, kusiner, mormor och morfar. Vi började med att slötitta på Kalle Anka under tiden alla kom. Det låg ovanligt många paket under granen!

Det fanns även en klappkorg...
En snöskyffel till svärmors man blev det mest uppmärksammade paketet.

Efter Kalle började vi med julfika.

Senare på kvällen var det dags för julbord! Ovan har vi den veganska delen av julbordet. Nytt för i år var det längst ner i bild: veganska revbensspjäll. Låter lite konstigt, men var gott!

Det animaliska och vegetariska bordet var lite mer omfattande. Mycket god mat blev det under kvällen!

Ossie intog sin favoritplats i fönstret, på tryggt avstånd från lillkusinen och tomten.

När tomten gått kom gottebordet fram. Efter det gick jag och min man på midnattsmässa i kyrkan, ett riktigt bra avslut på julafton! Därefter åkte vi hem till mina föräldrar och smög in och la oss när de sov.

Juldagsbilder kommer en annan dag!

8 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt mysig dag 😊

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga bilder! Mycket godsaker!

    SvaraRadera
  3. Så mysiga julfoton, jag älskar bilden på katten <3

    SvaraRadera
  4. Ni ser ut att ha haft det jättemysigt och stämningsfullt! Så fint och mysigt med julfikat. Julbordet dignar verkligen av läckerheter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var mysigt! Hela köket fylls av mat den där dagen. ;)

      Radera