Sidor

måndag 27 november 2017

En enkät - 3 måsten inför...

Det har blivit dags för ännu en enkät! Den här gången handlar det om tre måsten inför några speciella dagar. Egentligen gillar jag inte ordet "måsten", egentligen måste vi inget alls inför jul. Men se det som tre saker du vill eller önskar, om du tycker måste är ett jobbigt ord.

3 måsten inför...

1:a advent
Adventsgudstjänst, adventsljusstake och pepparkakor. 

Lucia
Luciatåg, luciasånger, mysmorgon. 

Uppesittarkvällen
Julgran, tända ljus och något gott att äta. 

Julafton
Familj, julmys, julbord.

2 kommentarer:

  1. 1:a advent
    adventsstjärnor i fönstren, glögg, julklappar färdig köpta

    Lucia
    lussekatter. Önskar jag kunde skriva luciatåg och mysmorgon här, men är barnen inte med i något luciatåg brukar jag faktiskt inte se något och mysmorgon innan skola och jobb är inte lika mysigt. Håller tummarna för att båda sakerna blir av i år.

    Uppesittarkväll
    Jag har hört om detta fenomen men gör det inte i vår familj. Vi brukar ha fullt upp att göra hela den 23 december ändå. Fast den 23 december vill jag äta första skinkmackan och klä granen.

    Julafton
    familj och släkt, julmat, njuta av resultatet av alla förberedelser vi gjort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att få till luciatåg om en inte har barn (i rätt ålder), men jag får se scouternas luciatåg några dagar tidigare. :)

      Radera